Mattias Marmberg från FaceTime Media kommer och pratar om facebookannonsering. Hur fungerar facebooks annonsplattform, och vad bör man tänka på?
Uppdaterat: Ändrad gästföreläsare. Erik Forsberg med kollega från Starcom kommer och pratar istället för Mattias Marmberg.
Företag har svårt att ta plats på facebook och ett sätt att synas är med hjälp av annonsering. Det finns olika annonslösningar beroende på syfte. T.ex traditionell annonsering, eller så kan man använda sig av sponsrade händelser. I dag syns även de sponsrade händelserna i nyhetsflödet och i mobilen. Vi pratar om de olika annonserna och vilka som fungerar vid vilket tillfälle.
Vill du också vara med och prata om annonsering på facebook, så kom till Social Media Club Skåne lunchen den 26:e april på Media Evolution City.
Mattias Marmberg har jobbat med Facebook sedan våren 2008 och var en av de första i norden med att erbjuda tjänster på Facebook (annonsering). Har etablerat, lanserat en hel del stora företag på Facebook sedan dess och ligger även bakom utvecklingen av flödet för en av de första rabattkupongsapplikationerna som körts på Facebook i Europa. Detta var för Nelly.com när de lanserade sin Facebooksida.